Hellingbaanverwarming wordt toegepast ter bescherming van het wegdek tegen gladheid door vorst en sneeuwval en is toepasbaar onder diverse vormen van bestrating. Naast een heleboel ongemak voorkomt hellingbaan verwarming hiermee gevaarlijke situaties: ongelukken en valpartijen komen regelmatig voor door gladheid en kunnen veel letsel ten gevolg hebben. Goede hellingbaanverwarming is dus onmisbaar om de veiligheid te waarborgen.
Ziekenhuizen, VVE’s, distributiebedrijven en supermarkten zijn slechts enkele voorbeelden van bedrijven en organisaties waar hellingbaanverwarming doorgaans toegepast wordt.
Technisch advies?Elektrische wegdekverwarming bestaat uit verwarmingskabels die in patroon op een bovennet gemonteerd worden. De keuze voor het type verwarmingskabel hangt af van de gekozen afwerklaag, zo wordt er onder asfalt voor een kabel gekozen met een hoger vermogen dan onder bijvoorbeeld beton. Hieronder de specificaties voor de verschillende afwerklagen:
In de meeste gevallen adviseren wij het gebruik van verwarmingskabels bij het aanleggen van opritverwarming. Met losse kabel is veel flexibeler te werken, het patroon wordt door onze specialisten uitgetekend en wordt dan conform de tekening gelegd. Op deze manier is een optimale verdeling van de kabel en dus van de warmte te bereiken.
Het gebruik van matten passen wij voornamelijk toe wanneer de afwerklaag uit klinkers zal bestaan. Doordat klinkers op een bed van gestabiliseerd zand gelegd worden kunnen losse kabels hier niet op vastgezet worden. In deze gevallen bieden verwarmingsmatten een uitkomst: deze kunnen uitgerold worden op het zandbed.
Heating Group heeft een compleet eigen lijn verwarmingskabels ontworpen waarbij de 35w/m-kabel uniek is in de branche. Door het hogere vermogen hebben we minder kabel nodig om een oppervlakte op te warmen en dat scheelt uiteraard in de kosten!
Naast de keuze voor de verschillende afwerklagen kan er bij wegdekverwarming gekozen worden voor spoorverwarming of vlakverwarming.
HGI hellingbaanverwarming is een energiezuinig systeem. Bij het monteren van wegdekverwarming worden 2 ‘voelers’ in het wegdek geplaatst. Deze sensoren meten de temperatuur en constateren de aanwezigheid van vocht of winterse neerslag.
Door middel van een bijbehorende regelkast wordt het verwarmingssysteem automatisch in werking gesteld bij een vooraf ingestelde waarde (vaak 3 graden boven nul). Het systeem verbruikt hierdoor niet meer energie dan noodzakelijk. Gemiddeld zal het systeem slechts 100-150 uur per jaar aan staan. De regelkast kan desgewenst onder andere uitgerust worden met een storingsmelder, kWh-teller en een potentiaal vrij contact.
Als je kiest voor hellingbaan verwarming van Heating Group dan kies je voor kwaliteit, service en gegarandeerd de langste garantietermijn.
Bij Heating Group staan we bekend om onze uitstekende service. We zijn zeer flexibel in onze planning, zorgen voor een snelle montage en kunnen desgewenst als aannemer fungeren bij renovaties. Daarnaast is onze garantietermijn zeer ruim: standaard geldt een garantie van 10 jaar, bij montage door Heating Group verhogen we deze garantie tot 15 jaar en bij het afsluiten van een servicecontract zelfs tot 20 jaar garantie. Ter vergelijking: 2 jaar garantie is de wettelijke norm.
Wanneer u een service contract afsluit bent u daarnaast verzekerd van een jaarlijkse inspectie van de wegdekverwarming voor de winterperiode en een korte responstijd in geval van storing. Zo kunt u te allen tijde vertrouwen op een veilig wegdek.
Heating Group International B.V. © 2024
Heb je een vraag of advies nodig? Op onze klantenservicepagina vind je veelgestelde vragen en op de contactpagina staat alle informatie die je nodig hebt om contact met ons op te nemen.